+ اضافة موضوع جديد
صفحة 1 من 35 1 2 3 11 ... الأخيرةالأخيرة
عرض المواضيع من 1 إلى 20 من 691

المنتدى: اعدادي هندسة

عدادى هندسة سنة لذيذة وسهلة وجميلة هتقولوا خلينا ورا الكداب .......... هقولكم بكرة تجربوا وتشوفوا بعنيكم عايزين تعرفوا حاجة عن السنة دى ممكن تدخلوا وتسألوا وزى ما المثل بيقول أسأل مجرب ومتسألش معيد

الأقسام الفرعية

  1. هنا هتلاقى شرح لكل اقسام كلية الهندسة علشان تقدر تحدد بسهولة ناوى تدخل قسم إيه

    المراقبين:

    1. روان
    2. alexklash

    تطبيقات عامة:

    إحصائيات المنتدى:

  • تطبيقات عامة:

    إحصائيات المنتدى:

  • خاص بمحاضرات طلبه اعدادى هندسه

    المراقبين:

    1. روان
    2. alexklash

    تطبيقات عامة:

    إحصائيات المنتدى:

  • اعدادي هندسة

    1. موضوع مثبت مثبــت: الحد الادني للاقساااااااااااام ... مفاجأة

      اعتقد انها مفاجاة الحد الادني لاقساااااام 2009 -2010 القسم المجموع النسبه الات حاسبه 1154 ...

      كتبت بواسطة Moree‏, 09-13-2009 10:05 PM
      4 الصفحات
      1 2 3 4
      engineering, pdf, safety, تعلم اللغة, فلوس, كهرباء, كيمياء, مهندس مدني, مهندسين, هندسة, هندسه, وظيفة
      • مشاركات: 75
      • المشاهدات: 15,702
      08-02-2011 10:23 AM إذهب إلى آخر مشاركة
    2. موضوع مثبت مثبــت: اقسام كلية الهندسة (لطلبة اعدادى )

      كما عودنا المشرف eng/ ahmed باخر موضو لية واسمة مجلة اعرف قسمك اهلا وسهلا بكل طلاب اعدادى اكيد محتار تدخل قسم ايه وتدخله ليه وازاى النهرضة...

      كتبت بواسطة الاصلى‏, 05-27-2010 08:48 PM
      2 الصفحات
      1 2
      الصحة, العالي, العربية, المشروعات, برامج, كهرباء, مهندس ميكانيكا, هندسه
      • مشاركات: 21
      • المشاهدات: 35,285
      08-12-2010 10:12 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    3. موضوع مثبت مثبــت: تعارف دفعة اعدادي 2009 -2010

      السلام عليكم أهلا وسهلا بيكم معانا في موقع طلبة كلية الهندسة (نادي المهندسين) طبعا كلنا تايهين في أول يوم ومش عارفين نروح فين وازاي وامتى :( بس...

      كتبت بواسطة A.D‏, 10-03-2009 05:54 PM
      55 الصفحات
      1 2 3 4 5 ... 55
      book, problem, اعدادي, الديسك, الصغيرة, برامج, جهاز, رسومات, سارة, سكاشن, عماله, عمل, فلوس, كتاب, كتب, كهرباء, لينك, مجانية, محاضرات, مليون, مهندس كمبيوتر, مهندسين, هندسة, هندسه, ورش, وظيفة
      • مشاركات: 1,098
      • المشاهدات: 47,408
      11-20-2009 01:28 AM إذهب إلى آخر مشاركة
    1. حمل برنامج AutoCad 2002

      حمل برنامج AutoCad 2002 من الروابط التالية : حمل برنامج AutoCad 2002 مجانا http://downloads.eng-club.com/index.php?act=view&id=360 حمل...

      كتبت بواسطة MoumenStro‏, 02-14-2008 01:49 AM
      autocad
      • مشاركات: 9
      • المشاهدات: 24,144
      04-13-2012 08:14 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    2. لوسمحت حديقولى اعمل اية......اول مرة ادخل منتدى

      انا مش عارف استنتج المسقط الثالث ولا كمان عارف ارسم المنظورولا عارف ارسم قطاع:sad::confused:

      كتبت بواسطة 3aysh bs taysh‏, 09-28-2011 02:09 PM
      • مشاركات: 0
      • المشاهدات: 982
      09-28-2011 02:09 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    3. ستفسار مهم جدا عن الهندسة البحرية

      اولا السلا م عليكم/ا انا جايب 98.5% وعايز اخش الهندسة البحرية لكن فى ناس كتير بيقولوا ان مجال العمل بتاعها مش مفتوح فى مصر ارجو الرد من احد ...

      كتبت بواسطة محمد حمدى‏, 07-25-2011 02:26 PM
      tags
      • مشاركات: 0
      • المشاهدات: 1,018
      07-25-2011 02:26 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    4. Question نمرة دكتور يحيى منير للضرورة

      لوسمحتوا يا ****ة انا في امس الحاجة لموبايل دكتور يحيى منير لامر ضروري ولكم جزيل الشكر

      كتبت بواسطة المهندسة ميم ميم‏, 07-13-2011 12:33 PM
      نمرة دكتور يحيى منير
      • مشاركات: 3
      • المشاهدات: 1,694
      07-23-2011 01:46 AM إذهب إلى آخر مشاركة
    5. سؤال عن السنه الاعداديه وكليه هندسه وارجو الرد بسرعه

      بسم الله الرحمن الرحيم انا كنت عاوز اسأل كام سؤال كده عن كليه هندسه وانشاء الله تفيدونى عشان انا متشتت جدا انا كنت عاوز اسأل عن السنه الاعداديه هل...

      كتبت بواسطة islam mahran‏, 07-18-2011 07:20 PM
      هندسة, هندسه
      • مشاركات: 2
      • المشاهدات: 1,628
      07-20-2011 10:38 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    6. سؤال هام عن الامتحانات

      ممكن اسال اي حد عن درجات الرفع؟ انا سمعت ان اي ماده لها 5 % درجات رأفه يعني لو الماده من مائه يكون خمس درجات هل هذا صحيح ياريت حد يفيدني وشكرا

      كتبت بواسطة 25jan‏, 06-23-2011 02:40 AM
      • مشاركات: 0
      • المشاهدات: 965
      06-23-2011 02:40 AM إذهب إلى آخر مشاركة
    7. طلب نمرة تليفون البشمهندس وائل

      طلب نمرة تليفون البشمهندس وائل (المقيم يلاسكندرية) ارجو الرد سريعا من اعضاء المنتدى الكرام

      كتبت بواسطة احمد هندسة‏, 11-25-2010 09:00 PM
      • مشاركات: 0
      • المشاهدات: 1,217
      11-25-2010 09:00 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    8. معجزه قرانيه جديده تكشف اسرار بناء الاهرامات

      للدخول الي الموضوع علي هذا الرابط حقيقة الأهرامات 1 : معجزة قرآنية جديدة!!! - منتديات ماي ايجي

      كتبت بواسطة eng_kemo‏, 08-08-2010 08:31 AM
      عمل, كتاب
      • مشاركات: 7
      • المشاهدات: 3,595
      10-29-2010 09:50 AM إذهب إلى آخر مشاركة
    9. يا ****ة الى عندو التنسيق بالاسماء

      يا ****ة المنتدى ما قصر فى اى حاجة بس فى اهم حاجة قصر فى التنسيق بالاقسام ارجو الى عندة اى معلومة او عندة التنسيق يجيبة ارجو الرد سريعا

      كتبت بواسطة احمد هندسة‏, 10-01-2010 05:12 PM
      • مشاركات: 0
      • المشاهدات: 1,162
      10-01-2010 05:12 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    10. Exclamation استفسار عن تحويل الأقسام... أرجو الرد

      السلام عليكم ايه اخباركم يا بشمهندسين؟ كنت عاوز أسالكمهو تحويل الأقسام أمتى بتظهر نتيجته؟ هل بعد 10 أيام من طلب التحويل ولا ايه النظام بالضبط؟...

      كتبت بواسطة ddd‏, 09-28-2010 11:33 PM
      • مشاركات: 0
      • المشاهدات: 1,108
      09-28-2010 11:33 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    11. التنسيق بالاسماء

      حد يعرف التنسيق بالاسماء نزل ولا لا ولو نزل ياريت لو نزلحد ينزله على المنتدى

      كتبت بواسطة A-H‏, 09-16-2010 06:09 PM
      • مشاركات: 1
      • المشاهدات: 1,665
      09-26-2010 09:22 AM إذهب إلى آخر مشاركة
    12. تنسيق المحولين

      يا****ة النهاردة ظهر تنسيق المحولين فى الكلية وهو انشاء الله حيبقى متعلق فى الكلية عند الشئون وانا شوفتة النهاردة عند مدام عفاف ياااااااااااااااارب...

      كتبت بواسطة alex‏, 09-21-2010 04:32 PM
      هندسة
      • مشاركات: 8
      • المشاهدات: 1,743
      09-24-2010 02:54 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    13. بالله عليكو حد يرد

      الله يخليكو عايز اعرف تنسيق المحولين انا جايب 62.56% وكنت كاتب مدنى اول رغبة يا ريت حد يجاوبنى

      كتبت بواسطة mohagamal‏, 09-18-2010 12:35 PM
      • مشاركات: 2
      • المشاهدات: 1,210
      09-19-2010 08:52 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    14. اخبار التحويل اية

      انا واحد زميلى راح الكلية قلولو التحويل يوم 22 يوم ارجو من المهندسين لو حد حول فيكو يقول واجيب معايا اية وهل هى يوم 22ولا اية

      كتبت بواسطة احمد هندسة‏, 09-15-2010 11:32 AM
      هندسة
      • مشاركات: 4
      • المشاهدات: 2,102
      09-19-2010 08:44 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    15. ارجو المساعده

      السلام عليكم انا عاوز اعرف اي معلومه عن ميكانيكا طيران و يا ريت لو حد يعرف تنسيقها كام يقول بسرعه لو سمحتم

      كتبت بواسطة Eng-a7med‏, 09-15-2010 06:41 PM
      مهندس ميكانيكا, هندسة, هندسه
      • مشاركات: 6
      • المشاهدات: 1,147
      09-19-2010 08:39 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    16. أهلا بخريجي 2015

      اولا بنرحب بكل الباش المهندسين الجداد في منتدي كلية الهندسه اكبر منتدى متواجد حاليا وبنقول ليهم نصيحه غاليه وهي الذاكره اول بأول ومن أول يوم ده عشان...

      كتبت بواسطة maio ahlawy‏, 09-18-2010 05:59 PM
      اعدادي
      • مشاركات: 0
      • المشاهدات: 1,385
      09-18-2010 05:59 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    17. Red face يلا نودع منتدي اعدادي

      بأمانه كان المنتدي جميل جدا السنادي وكل واحد كان في خدمة التاني علي الرغم من ان مشاركاتي كانت قليله ويا رب يوفقنا جميعا في الاقسام واوجه كل الشكر لكل...

      كتبت بواسطة nada abdo‏, 09-15-2010 03:13 PM
      3 الصفحات
      1 2 3
      اعدادي, مهندسين
      • مشاركات: 52
      • المشاهدات: 2,814
      09-17-2010 01:50 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    18. رجــــــاء هام من الجميع

      انا جايب 630ممكن ادخل انتاج اصل تنسيقي ظهر وجالي غزل ارجوكم من فضلكم حد يرد عليا

      كتبت بواسطة محمد صبحى عبد الغني‏, 09-15-2010 04:52 PM
      • مشاركات: 8
      • المشاهدات: 1,295
      09-17-2010 02:40 AM إذهب إلى آخر مشاركة
    19. كله يقول هنا دخل ايه

      يا باشمهندسين زي ما قولت امس ان التنسيق النهارده انا الحمد لله دخلت مدني بس انا جايبه 59 ودي رغبتي بعد كهرباء وبيقولولي في الكليه ان التنسيق حيظهرعلي...

      كتبت بواسطة nada abdo‏, 09-14-2010 04:14 PM
      2 الصفحات
      1 2
      كهرباء, محاضرات, هندسة, هندسه
      • مشاركات: 30
      • المشاهدات: 2,584
      09-16-2010 11:45 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    20. موضوع هام للجميع

      بعد الكثير من الاحصائيات والاجابات من الدكاتره والمهندسين والخريجين وجد الاتي الاقسام الاوسع نطاقا في العمل هما اربع كهرباء وميكانيكا باور ومدني...

      كتبت بواسطة nada abdo‏, 09-15-2010 03:03 PM
      • مشاركات: 5
      • المشاهدات: 1,294
      09-16-2010 08:18 PM إذهب إلى آخر مشاركة
    + اضافة موضوع جديد
    صفحة 1 من 35 1 2 3 11 ... الأخيرةالأخيرة

    معلومات المنتدى والخيارات

    مراقبي هذا المنتدى
    الأعضاء الذي المتواجدين في هذا المنتدى

    1 عضو يتواجد الآن في المنتدى. (الأعضاء 0 والزوار 1)

    خيارات عرض الموضوع

    استخدام هذا التحكم للحد من عرض هذه المواضيع على أحدث اطار زمني محدد.

    السماح لك بإختيار البيانات بواسطة قائمة الموضوع التي ستحفظ.

    ترتيب المواضيع...

    ملاحظة: عندما يكون الترتيب بواسطة التاريخ، "ترتيب تنازلي" سيتم عرض الأحداث الجديدة أولا.

    دلالات الأيقونات

    يحتوي مشاركات غير مقروءة
    يحتوي مشاركات غير مقروءة
    لا يحتوي مشاركات غير مقروءة
    لا يحتوي مشاركات غير مقروءة
    أكثر من 15 رد أو 50 مشاهدة
    موضوع نشيط يحتوي مشاركات غير مقروءة
    أكثر من 15 رد أو 50 مشاهدة
    موضوع نشيط يحتوي مشاركات مقروءة
    موضوع مغلق
    الموضوع مغلق
    موضوع يحتوي على مشاركات اضيفت بواسطتك
    لديك مشاركة في هذا الموضوع

    ضوابط المشاركة

    • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
    • لا تستطيع الرد على المواضيع
    • لا تستطيع إرفاق ملفات
    • لا تستطيع تعديل مشاركاتك