نادي المهندسين | كتب وبرامج هندسية | دليل مواقع هندسية | تحميل | شرح | هندسة | Eng Club | Engineering Club | Engineers Club

أهلا وسهلا بك إلى نادي المهندسين | كتب وبرامج هندسية | دليل مواقع هندسية | تحميل | شرح | هندسة | Eng Club | Engineering Club | Engineers Club.

    1. خاص باعلانات واخر اخبار الموقع

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    2. مشاكل وحلول

      الأقسام الفرعية:

      1. Hysys Program

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    3. لو عايز تستفسر عن أي موضوع يخص علاقتك بالكلية او أي حاجة مختصة بشئون الطلبة ... ممكن تحط سؤالك هنا و ان شاء الله هنقدر نرد عليك علي طول

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

      آخر مشاركة:

    4. محمد صلى الله عليه وسلم ..سيد الخلق أجمعين .. التعريف به وبرسالته والرد على كل من يسئ الى خير الأنام فضله الله على العالمين جميعا ..بأبي أنت وأمي يا رسول الله

      المراقبين:

      1. Mahmoudbasiony

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    5. تمتع بتصفح نادي المهندسين مع تحميل كل ماتريد من برامج كمبيوتر ومحادثة chat وبرامج انترنت وبرامج تصفح وأيضا تحميل برامج المالتيميديا وبرامج الصوت والفيديو والضغط وبرامج الصور والفوتوشوب وغيرها من البرامج التي يحتاجها جهازك.

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    6. هنا يقوم كل مرشح بوضع برنامجه الانتخابي لاضفاء جو من الجدية والمرح بعض الشيء على انتخابات وترشيح المشرفين لاقسام المنتدى :D :D شكرا لعضو فريق العمل MoumenStro على الاقتراح

      الأقسام الفرعية:

      1. ارشيف البرلمان

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    7. منتدى خاص بافضل واجمل المواضيع فى المنتدى ولاهميتها و تكريما لاصحابها تم وضعها هنا

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    8. تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    9. قسم يهتم بجميع الاخبار الهندسيه والتعامل معها وتقديم كل جديد فى عامل الهندسه

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    10. حيتم هنا عرض لكل انجازات واعمال الاسره تحت الانشااااااااااااااااااااااااااء

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    11. دورات تدريبية في الهندسة لجميع التخصصات وكذلك دورات لغات وكمبيوتر ICDL بالتعاون مع مركز تدريب المستقبل وشركة داتا واي لتكنولوجيا المعلومات وحلول التدريب وكذلك مع OGS عروض خاصة جدا لأعضاء الموقع من طلبة ومهندسين

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    1. عدادى هندسة سنة لذيذة وسهلة وجميلة هتقولوا خلينا ورا الكداب .......... هقولكم بكرة تجربوا وتشوفوا بعنيكم عايزين تعرفوا حاجة عن السنة دى ممكن تدخلوا وتسألوا وزى ما المثل بيقول أسأل مجرب ومتسألش معيد

      المراقبين:

      1. روان
      2. alexklash

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    2. لقد خضنا تجارب عديدة وتعرضنا للأهوال من حرارات و مواد وانتقالات وفى النهاية فقد عملنا بقانون نيوتن وحولنا الطاقة إلى شغل لكى تجد كل ماتبحث عنه فى مجال الهندسة الكيماوية

      المراقبين:

      1. A.Habib

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    3. لقد قمنا باستيراد المقاومات لنقاوم تسرب التيار وبعد قياسه وجدنا أن بعضا منه تسرب لقسم الهندسة الكهربة لكى تجد كل ماتطلبه فى هذا المجال

      المراقبين:

      1. eng.Mohamed Medo

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    4. دخلنا وسط المخرطة والمثقاب والمكشطة واللحام لنجد لك كل ماتبحث عنه وتحتاجه فى هندسة الإنتاج

      المراقبين:

      1. hamada hamada

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    5. حول خيالك الي رسمه بها العديد من الالوان لتكتشف انك صممت عالم جديد

      المراقبين:

      1. arch/noha

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    6. بعد غزل النسيج ونسج الخيوط فقد صنعنا ديباجة كبيرة من الخيوط ستجد كل ماتحتاجه فيها

      المراقبين:

      1. m-samy

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    7. لقد قمنا بالسباحة فى الأنهار وعبرنا جميع البحار لكى نجد لك كل ما تحتاجه فى الهندسة البحرية

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    8. بعد أن قمنا بالضغط على كل الأزرار وإستخدام الماوس الجبار جئنا لكم بكل الأسرار التى قد تحتاجها أو تبحث عنها فى هذا المجال

      المراقبين:

      1. فجر الامل

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    9. أخيرا بعد مرور السنين الطوااال اتحققت المعجزة وأتخرجت .. مبروك" أنتم السابقون ونحن اللاحقون " إن شاء الله هنا بقى هتلاقى كل اللى إنت محتاجه بعد التخرج

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    10. تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    1. من الحياة

      (1 مشاهد)

      فرفش ودردش معانا وناقش بكل حريه وقول رايك وخد راحتك هنا هتلاقى الترفيه الحقيقي مع غرائب الصور و صور مضحكة و طريفة و اغرب صورة و وايضا اصعب الالغاز مع مواضيع عامه مش حتقدر متردش

      المراقبين:

      1. Moree
      2. sara-k

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    2. ابداعاتنا

      (1 مشاهد)

      هنا ستجد كل كلمات الحب والرومانسيه هنا ستجد قصائد تحويها عبارات واحاسيس تجتمع في حروف هنا يجتمع الخيال مع الواقع وتتحد الاسطوره مع الحقيقه هنا ستجد نفسك

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    3. "وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ"

      المراقبين:

      1. المسلمة
      2. همس الورود

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    4. تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    5. ذكاءX ذكاء

      (1 مشاهد)

      المراقبين:

      1. sara-k
      2. قطره الندي

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    6. قرب قرب قرب .. و اللي ما يشتري يتفرج .. قرب بص و شوف السوق .. دور قلّب و بدون قيود .. بيع و اشتري و بدون ضريبة مبيعات .. بدون رسوم ادارية ..

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    7. Learning English is essential for our career, It's important to include it in our CV and use it in our job interviews, This forum is for discussing topics in English, serious subjects and funny ones..short stories and poems..having some fun and maybe learning something new..all in English Club

      المراقبين:

      1. randoud

      الأقسام الفرعية:

      1. Sprechen Sie Deutch
      2. apprendre le français

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    8. المراقبين:

      1. randoud

      الأقسام الفرعية:

      1. اكاديميه الهدف

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    9. فضفض وقول اللي جواك كلنا هنسمعاك ونحاول نفكر معاك

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    10. شروحات البرامج العامة وبرامج الكمبيوتر والانترنت وطريقة تثبيتها والمشاكل والحلول التي تواجه مستخدم الكمبيوتر .

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    11. هنا بقى حناقش الاخبار ع افكارنا وارائنا وتقريرنا وبكل جرأه

      المراقبين:

      1. قطره الندي

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    1. لكل عضو الحق في ابداء رأيه او اقتراح فكرة جديدة يطمح في تحقيقها

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

    2. هنا يتم نقل المواضيع والأخبار القديمة

      تطبيقات عامة:

      إحصائيات المنتدى:

إحصائيات المنتدى

المتواجدون الآنالمتواجدون الآن

يتواجد الآن 9. الأعضاء 0 والزوار 9

أكبر تواجد بالمنتدى كان 626, 09-13-2011 الساعة 07:55 AM.

ولد في مثل هذا اليومولد في مثل هذا اليوم

  1. the_myth ‏(23)
  2. moon010 ‏(22)
  3. a.medra ‏(22)

إحصائيات نادي المهندسين | كتب وبرامج هندسية | دليل مواقع هندسية | تحميل | شرح | هندسة | Eng Club | Engineering Club | Engineers Clubإحصائيات نادي المهندسين | كتب وبرامج هندسية | دليل مواقع هندسية | تحميل | شرح | هندسة | Eng Club | Engineering Club | Engineers Club

المواضيع
17,804
المشاركات
212,530
الأعضاء
17,208

نرحب بالعضو الجديد, adnan1101979

دلالات الأيقوناتدلالات الأيقونات

يحتوي على مشاركات غير مقروءة
يحتوي على مشاركات غير مقروءة
لا يحتوي على مشاركات غير مقروءة
لا يحتوي على مشاركات غير مقروءة
المنتدى تصنيف
المنتدى تصنيف
المنتدى رابط Url
المنتدى رابط Url